2012-06-18T23:38:13.000Z

IT support og Sure mennesker

Jeg arbejder som IT-konsulent for Ravn IT og jeg har snakket med en del forskellige kunder i den tid jeg nu har været der, og et er helt sikkert, der er stor sammenhæng mellem måde du snakker til mig og hvor meget jeg har lyst til at hjælpe.

Det er som oftest, at når man er færdig med en opgave for kunden, så der altid småting bagefter som kunden gerne vil have lige skal rettes. De kendtegnes ved at de kun "ligeee tager 5 minutter". Det kan dog være en hårdfin balance mellem hvad man kan forvente hører med til opgaves pris, og så hvad der faktisk er en ny opgave. Hver gang kunden ringer tager de jo sådan set tid, som kunne havde været brugt på betalt opgaver, men det arbejde man laver skal også laves rigtigt, igen en hårfin balance. Jeg synes altid det vigtigste er at kunden er glad, både fordi man gerne vil gøre et godt arbejde og man vil jo også gerne have at de kommer igen ( ellers er det svært at drive en forretning, hvis man hele tiden skal ud og finde nye kunder).

Jeg har prøvet et par gange hvor at kunden er blevet direkte sur mens man har snakket med dem, og typisk skyldes det jo ofte at kunden er frustreret over at tingene enten ikke virker eller at kunden føler sig dum fordi de ikke ved det de bliver spurgt om. Det er selvfølgelig kedeligt, men det hjælper desværre ikke at blive sur for det føles ikke særlig rart at blive skældt ud fordi man prøver at hjælpe.

Så her er lige en kort liste over hvordan du får den bedste support:

  1. Blev ikke frustreret over ting du ikke ved, sig det heller at du ikke ved hvad det er, og så tager vi den derfra.
  2. Lad vær med at blive sur på mig over ting som jeg ikke har haft med at gøre. Jeg tager gerne ansvar for det der er sket, men vi kommer ikke til en løsning hurtigere ved at du er sur.
  3. Vær klar over at vi ikke ved hvad som helst. Er der andre som har stået for din hjemmeside, ved vi ikke nødvendigvis hvad kodeordene er til din side.
  4. Hvis du er glad for det som vi lige har hjulpet dig med, fortæl det, og det er hel sikkert vi vil rigtig gerne hjælpe dig næste gang!  
Previous:Halvmarathon på 10 uger
Next:Twilio - Automatisk telefon API og ideer hvad det kunne bruges til